zondag 1 april 2012

1 april


Geen 1 april grap van mij. Zoiets verschrikkelijk leuks als een ‘zeemijn’ kan ik natuurlijk niet bedenken http://www.nrc.nl/nieuws/2012/04/01/grapje-zeemijn-in-leeuwarden-blijkt-nep/.

Vrijdag mijn kentekenbewijs bij de Detran opgehaald. De fiscus heeft hier een aardige ‘bijverdienste’ bedacht. Na betaling krijg je niet een nieuw kentekenbewijs met een jaar verlening ten opzichte van het oude, maar een vanaf de datum dat je betaald hebt. Ik had dat een maand van te voren gedaan, dus 80 R$ aan de staat gedoneerd. Op deze manier betaal je ook een driekwart van de ‘korting’ die je krijgt zelf. Om van die korting gebruik te maken moet immers 3 maanden van tevoren betalen. Ik zal Jan Kees de Jager en Rutte een berichtje sturen. Kunnen ze meteen weer uit het Catshuis weg.

Eindelijk ‘The Iron Lady’ gedownload en bekeken. Het downloaden duurde 24 uur. Ik deel de kritiek dat relatief wel veel aandacht aan de laatste jaren wordt besteed, maar van mij had ze twee Oscars mogen krijgen. Het is al jaren mijn lievelings filmactrice.

Mijn Soney e-reader heeft het in zoverre begeven, dat alleen de bovenste helft van het scherm beeld geeft. Het onderste deel blijft lichtgrijs. Dat is niet erg bevorderlijk voor het begrijpen van het verhaal dat je aan het lezen bent. Hoewel het wennen was, heeft het toch veel voordelen. Alleen al omdat mijn boekenkasten hier ook al weer uitpuilen. Dus de volgende keer in Nederland maar een simpel tablet aanschaffen, dat biedt meer mogelijkheden.

En ik had net ‘Het Koninkrijk der Nederlanden in de Tweede Wereldoorlog’  geschreven door dr. Loe gedownload http://www.niod.knaw.nl/koninkrijk/default.asp. Dat duurde ook bijna twee dagen.

De bananen(boom?) vermeerder zich uit de wortelstokken http://nl.wikipedia.org/wiki/Banaan_(plant). Sinds een paar maanden staat er een in de tuin … en heeft zijn eerst scheut het leven doen zien.
Van de drie citroenbomen doet er één het goed en geeft veel vruchten.

Verder hebben drie van de vier poezen hun domicilie elders gekozen, dus bivakkeert er nog maar eentje op de stoep vóór het huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten