zondag 15 april 2012

IJdeltuiterij


Uit mijn verhaaltje over ‘bezigheden’ blijkt dat ik in diverse hoedanigheden veel op internet verkeer en dus veel informatie en ‘sporen’ achterlaat. Die kun je (meestal) niet meer wissen. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van mensen die graag ooit op internet achtergelaten berichten en foto’s zouden wissen. In het ‘informatievaardig’ worden van nieuwe generaties is dit een belangrijk item. Een van de manieren om er achter te komen wat er van en over je op internet te vinden is, is natuurlijk zelf zoeken. Ik op zoek naar “Albert K Boekhorst” (als de zoektermen tussen dubbele haakjes staan, moet dit exact voorkomen in de resultaten). Met Google Chrome kom ik dan op 10.400 resultaten.
http://scholar.google.com komt met 53 hits voor “Albert K Boekhorst”  en 46 voor “Albert Boekhorst”  
Google Books 141 voor “Albert Boekhorst”  en 79 voor “Albert K Boekhorst”  en 'geciteerd door 109'.

Onlangs zag ik een site www.123people.nl die informatie geeft over je digitale identiteit. Dus even kijken ... en het is verbazend te zien wat ze allemaal tevoorschijn halen. Probeer het maar eens uit.
Ik maak ’s morgens zelf mijn bed op. Dat doe ik op de Braziliaanse manier hier in het ‘Nordeste’. Dat wil zegen dat ik het onderlaken strak trek (helaas past er geen goed hoeslaken op het bed) en het bovenlaken (meer heb je niet nodig en vaak is het teveel, maar je bent nu eenmaal gewend om onder iets te slapen) opgevouwen op het voeteneind leg. Maar dat doe ik kennelijk niet goed genoeg volgens Marly, want zij doet het allemaal over en vouwt het bovenlaken op een andere manier op.

De internetverbinding is weer eens ‘heerlijk’ traag. Het koste me 15 minuten om deze tekst opgeladen te krijgen.

En tot slotte voor vandaag: poes nummer 4 is ook vertrokken … Grote kans dat ze over een jaartje of zo weer als jonge moeder in het hondenhuis zitten.

1 opmerking:

  1. Dag Albert,

    Bedankt voor je vermelding van 123people. 123people is een gratis real time personenzoekdienst die publiek beschikbare informatie vindt op internet, bijvoorbeeld profielen van sociale netwerken. 123people stelt de gebruiker in staat om zijn digitale voetafdruk te controleren en uit te vinden welke informatie openbaar weergegeven wordt op het internet.

    Met onze nieuwe 123people Manager kunt u zelf links beperken die naar uw persoonlijke informatie verwijzen. Uiteraard worden de links wel gecontroleerd door ons Customer Service Team om fraude te voorkomen:

    http://www.123people.com/blog/gebruiker-kan-voortaan-zelf-zijn-links-verwijderen-bij-123people

    Mocht u meer vragen, neemt dan gerust contact met mij op!

    Vriendelijke groet,

    Remco Janssen
    Freelance Online Reputation Expert 123people

    BeantwoordenVerwijderen