maandag 19 september 2011

Varia

Ik las dat in Nederland het de ‘natste’ periode sinds 1906 is geweest. Hier kunnen we over veel regen meepraten. Juni is de 'natste' maand, maar het begon al in mei en in september was het nog niet over. Vooral in de grote steden in het zuiden is er geen rekening gehouden met het opnemingsvermogen van de grond. Dus een grote bui en ‘half‘ São Paulo staat weer onder water. Maar tja, een stad met 18 miljoen inwoners ….. hoe regel je dat.

Ik was nauwelijks begonnen om te schrijven dat het ‘voorjaar’ (hier de droge periode) nu echt aan het doordringen was: strakke blauwe hemel, toen aan de horizon wat grijs zichtbaar werd. En 10 minuten later er een enorme storm losbarstte, even later gevolgd door een enorme hoosbui. Dat herhaalde zich een uur later … en daarna weer prachtig weer.

Prachtig weer betekent ook veel water naar de ‘tuin’. Je ziet het gras verdrogen/verbranden terwijl je erbij staat.

Verder las ik dat ik, vanuit een financieel oogpunt gezien, misschien beter geen academische carrière had moeten volgen, maar directeur van een of ander ‘orgaan’ had moeten worden. ‘Albayrak verdient nu 273.000 euro. De raad gaat in overleg met Leers verder uitzoeken wat er aan de hand is bij COA.’.
Ik las in een ander verband dat het NIBUD becijferde dat een traditioneel kostwinnergezin met drie (?) kinderen een brutojaarinkomen heeft van 40.000 euro. Werkte ze meer dan 6 maal zo veel? 

ONBEGRIJPELIJK.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten