donderdag 1 mei 2014

Stoffel

Sinds twee weken hebben we een nieuwe huisgenoot: een schildpad, door Mary ‘Stoffel’ (Fabeltjeskrant) gedoopt. Hij/zij (ik heb geen idee) is ongeveer 50 cm lang en best zwaar.
Shawn berichtte me dat het gaat om een "Padloper Skilpad"

Maar eerst moesten we naar Vista Serrana omdat de moeder van Ari een tia heeft gehad. In eerste instantie kon ze bijna niet meer praten. Gelukkig viel het allemaal mee en kon ze na een paar dagen het ziekenhuis verlaten. Ze lag op een zaal met in totaal 6 mensen, een situatie die we geloof ik in Nederland niet meer kenen.
Ze was heel blij om ons te zien en natuurlijk nog blijer toen ik haar kwam ophalen om naar huis te gaan. Maar ze is veel te mager en heeft een diabetische en bloeddrukprobleem.

Stoffel is een verhaal apart. De enige manier van communiceren tot nu toe is, als je hem ziet, hem op te tillen en ergens anders neer te zetten. Je hebt geen idee of hij voldoende eten en drinken kan vinden. Volgens Shawn moet er in de tuin voldoende ingrediënten aanwezig zijn.     
Gisteren liep hij op het randje van het zwembad en verloor bijna zijn evenwicht. Gelukkig zag ik dat en heb hem weer overeind gezet. Vanmorgen liep hij weer door het huis .....

Ari bouwt zijn culinaire vaardigheden en zijn fantasie steeds verder uit, wat leidt tot heerlijke gerechten, die er niet alleen smakelijk uitzien, maar ook heerlijk zijn.  





We gaan nu onze ‘winter’ in dus ‘regentijd’. Af en toe krijgen we daarvan een voorproefje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten