donderdag 28 maart 2013

Vooruitgang

Google Maps heeft het nu mogelijk gemaakt verder in te zoemen in onze omgeving in Jacumã (https://maps.google.com/maps?q=-7.281068,-34.79976&ll=-7.281146,-34.799739&spn=0.001796,0.002838&num=1&t=h&z=19
Het huis, tuinen en zwembad zijn goed te zien. Wat nog niet te zien is dat er een 'rondweg' is gemaakt om de hoofdstraat van Jacumã te ontzien. Komende vanaf Conde sla je voor Jacumã rechtsaf. Het grootste deel van het jaar is het niet nodig, maar met feest- en vakantiedagen kan het aardig druk zijn. En daarmee heeft ook de eerste rotonde zijn intrede gedaan. Ook de toegang vanaf Joa Pessoa is gewijzigd. In plaats linksaf op een T-kruising, moet je nu eerst 800 meter richting Conde en dan terug richting Jacumã. Daarbij zijn een paar ingewikkelde 'retorno's gemaakt. Het ziet er allemaal een beetje overdreven uit.

Afgelopen maandag (25 maart) ben ik uitgegleden op de natte tegels ... Een wond boven mijn rechteroog bloedde zo erg, dat ik naar Conde moest om het te laten hechten (ca 4 cm). De bloeduitstorting is nu mijn oogleden voorbij en hangt als een dikke blaas onder mijn oog. Maandag mogen de hechtingen eruit, maar voorlopig ga ik dus met drie wenkbrouwen door het leven.  

PS.
Net even in zee en vervolgens in het zwembad (te zien op de foto) gezommen. Watertemperatuur 32 graden .....  Heerlijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten