woensdag 9 januari 2013

Klus klaar


Klus klaar
Ik loop weer hopeloos achter. Afgelopen vrijdag is de opknapbeurt van het huis afgerond. Scheuren uitgehakt en opnieuw gevuld, nieuwe stuclagen aangebracht (dus veel schuren en dus nog meer stof). Minimaal vijf mensen over de vloer die deels van eten en drinken moeten worden voorzien.
Zoals Mary schreef: ‘je bent je huis kwijt’

Om het nog iets ongemakkelijker te maken werd ik ziek. Griepachtige verschijnselen, misselijk (ik ben nooit goed geweest in ‘overgeven’ en als je dan al niets in je maag hebt, is het heel vermoeiend), koorts tot 40 graden ’s avonds. Enfin, het oude adagio gecombineerd: zonder medicijnen duurt het een week, met medicijnen 7 dagen. Ik ben er nu bijna vanaf, het voelt alleen nog maar als een verkoudheid….

Rond 'Oud en Nieuw' was er een kleine invasie uit Viesta Serrana .... 3 volwassenen en 2 kinderen ..... maar de hele dag bezig met er voor te zorgen dat er genoeg eten is ..... en er wordt veel gegeten en gedronken.




Intussen moest een en ander georganiseerd worden voor de acceptatie voor een keynote speech en een workshop in Punjabi University, India. Als EU-burger ben je gewend zonder problemen grenzen te overschrijden. Voor India lag het iets anders. Er is weliswaar een systeem om via internet de visumaanvraag te doen, maar daarna moet het paspoort bij de ambassade worden ingeleverd. Er waren veel problemen met het systeem en het heeft me bijna een week geduurd tot ik de aanvraag kon afdrukken. De betaling moet via een bankcheck gebeuren… dus naar  mijn bank in Joao  Pessoa, (over Joao Pessoa later meer) kopieën van ‘Yellow fever injections’, pasfoto’s die niet het juiste formaat hebben. en zo voorts….

Gistermiddag had ik alle documenten klaar ….. zowel voor Ari als mijzelf.     Dus naar het postkantoor om een en ander, inclusief het paspoort zo veilig mogelijk te verzenden. Dat is gelukt ….. blijkt het dat het drie dagen duurt voordat de post daar aankomt. Dus afwachten maar.
Dan ligt er het verzoek om op 20 februari een workshop in Wroclaw, Polen te geven, om een eerdere toezegging waar te maken.


Genoeg voor vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten