dinsdag 27 december 2011

Visum

Op 24 juli heb ik mijn visumaanvraag afgegeven bij het Brasiliaanse consulaat in Rotterdam. Dan volgt er een wachttijd van circa drie maanden. Dus na 24 oktober met grote regelmaat de website geraadpleegd waarop de toegekende visa's staan. Trouwens weinig privacy dat dit soort gegevens open en bloot op een website staan. Het is natuurlijk niet zoveel moeite om de mensen persoonlijk in te lichten ... Maar, er kwam maar niets, tot vandaag op http://roterda.itamaraty.gov.br/en-us/authorized_visas.xml onderaan mijn naam staat. Allemaal een beetje knullig, maar ik ben wel blij. Na de wintersport meteen naar het consulaat, die dan 5 werkdagen nodig hebben om er een aantal stempels in te zetten en de visumkosten in ontvangst te nemen. Het geld dat ik tot nu toe betaald heb was alleen maar voor de aanvraag.
Dan in Braziliƫ naar de Police Federal en krijg ik een voorlopig 'pasje' (een strookje papier) in afwachting van de 'kaart'. De vorige keer duurde het 2,5 jaar!
Nu moet ik organiseren dat er elke maand US$ 2000 op mijn Braziliaanse bankrekening wordt overgemaakt.
Jullie zullen je kunnen voorstellen dat er een pak van mijn hart gevallen is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten