zaterdag 31 december 2011

Van twintigelf naar twintigtwaalf


Van twintigelf naar twintigtwaalf
Douwe Draaisma legt in ‘Waarom het leven sneller gaat als je ouder wordt’ (http://www.douwedraaisma.nl/) het op de volgende manier uit: het zand in de zandloper slijt het glas constant uit, zodat de opening groter wordt en het zand (de tijd) sneller doorloopt en dus de tijd sneller voorbijgaat. Ik geloof niet dat in onze elektronische omgeving die verklaring nog steeds opgaat, maar toen ik het las, vond ik het heel leuk bedacht.
Alweer oudejaarsavond en nu dus van twintigelf naar twintigtwaalf!  Geen oliebollen van de voor de 8e keer bekroonde bakker, maar de champagne lijkt al klaar in de nieuwe koelkast (die nog wat vacuümproblemen heeft. Je kunt de deur niet snel achter elkaar opendoen) en er zijn weer veel plannen voor veel activiteiten: vakantiereizen en  conferenties,  zo mogelijk gecombineerd.  Mijn moeder zei altijd om 12 uur: ‘Dit jaar gaan we weer op vakantie”.
Jullie beginnen in Nederland twintigtwaalf een paar uur eerder dan wij, wij genieten nog een beetje na van twintigelf, wat een mooi jaar was. Ik hoop dat twintigtwaalf een goed jaar zal worden,  vooral een gezond jaar voor jullie zelf en de euro. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten