vrijdag 7 december 2012

... nog meer?



1 Gisteren mijn definitieve kaart met ‘visa permanente’ opgehaald. Het lijkt deze keer voor onbepaalde tijd te gelden, dus niet verlengen na 5 jaar zoals de vorige keer, met alle ellende. Er waren 3 mensen voor me, dus het duurde maar 60 minuten voor dat ik mijn kaart had en was binnen 5 minuten weer buiten:  ‘É Brasil’

2 Een nieuw ‘koppel’. De ouders van de caseiro (huisbewaarders) naast ons waren al enige tijd in het vizier. Vanmorgen zijn ze langs gekomen. Zij 50 jaar, hij 55. Dus kans op baby’s is gering. In tegenstelling tot de vorige ‘Jose’ kan hij lezen en schrijven. Dat is handig om al het materiaal voor het zwembad uit elkaar te houden en bovendien heeft hij een rijbewijs.
Ik stelde voor dat we eerst hun huisje opknappen, maar nee hoor, ze schijnen er vanmiddag al in te trekken …

3 Dan een prachtige blauwe hemel en een zee met vele tinten blauw: wat wil je nog meer?   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten